Her på siden har vi samlet nyttig info til dig. Det kan være nyt fra os selv, men det kan også være aktuelt info fra branchen, som vi mener også kunne være nyttigt for dig. Så hold dig opdateret og bliv klogere end din kollega ;-)
Det laver vi lige nu: Hvordan flytter man et savværk til ”next level”? Den opgave har vi fået stillet og er i fuld gang med at løse. Vi udarbejder DNA-analyse, kommunikationsstrategi og ny visuel identitet og, ikke mindst, online kampagner og en komplet ny B2B-webshop med integration til kundens EAP-system. Her skaber vi virkelig resultater sammen.
Det laver vi lige nu: Vi kommer vidt omkring i vores hverdag og er også i fuld sving med at designe emballager og butiksdisplay til en ny serie babymad, der bliver lanceret på det vietnamesiske marked i løbet af året. Vidste du godt at en typisk forælder i Vietnam ville vælge emballagen med guld og glimmer, fremfor den, der ser enkel og skandinavisk ud, når de skal købe f.eks. modermælkserstatning?
Vi får af og til spørgsmålet: "Findes der ikke noget der er lidt billigere end Mailchimp?", når vores kunder skal vælge en løsning til emailmarkedsføring. Derfor har vi naturligvis undersøgt markedet og testet en del forskellige systemer - og jo, der findes nogle gode og billigere alternativer til Mailchimp. En af vores favoritter hedder Mailerlite.
Vi får jævnligt spørgsmålet, når vores kunder skal opsætte en mailkonto: Skal vi vælge POP3 eller iMap og hvad er egentlig forskellen? Det kan du få svaret på her.
Når du opretter en ny mailkonto i din e-mail klient bliver du spurgt hvilken kontotype du vil oprette. POP3 er oftest valgt som standard og derfor vælger de fleste den. Men det er måske ikke altid det klogeste valg!
Enhver sælger ved at man ikke altid kan lave salget ved første kontakt. Med mindre kunden allerede har besluttet sig for at købe, så kan det tage indtil flere kontakter at få solgt. Det gælder i detail branchen såvel som online.
Nu er det lige godt 2 år siden vi første gang skrev om cookiepolitiken. På de to år har en del virksomheder taget konsekvensen og implementeret en cookiepolitik med tilhørende indhentning af samtykke. I har nok alle set samtykkeboksen som, til stor irritation for mange, pop’er op på en del hjemmesider.
Så skete det! Facebook har "lovliggjort" konkurrencer på væggen af din side. Det gør det betydeligt lettere for dig, at skabe opmærksomhed og samtidig give dine fans muligheden for, at vinde nogle lækre præmier.
Jeg skrev for noget tid siden omkring Do Not Track og den vurdering, at det ikke vil blive en trussel imod online annoncering. Nu ser vi ud til at have ret... men ikke på den måde vi troede.
Online kreditkort svindel er tiltagende og sikkerhedsfirmaer verden over kæmper bragt i kampen mod svindlerne. Nets har for nyligt meddelt at den danske online kreditkortsvindel er steget fra 10,9 til 16,8 millioner fra 2011-2012.
Lidt baggrundsviden til den omdiskuterede "Do Not Track" funktion i nyere browsere - og grunden til, at det ikke betyder undergangen for online annoncering!
Facebook konkurrencer er populære som aldrig før - vi ser dem overalt på Facebook. Men mange af dem er faktisk "ulovlige" og risikerer at blive lukket.