Hvad er remarketing

Enhver sælger ved at man ikke altid kan lave salget ved første kontakt. Med mindre kunden allerede har besluttet sig for at købe, så kan det tage indtil flere kontakter at få solgt. Det gælder i detailbranchen såvel som online.

Hvor mange af os har ikke søgt på et produkt og fundet produktet (måske med Google AdWords), kigger, læser og lukker siden igen - kun for at glemme alt om det. Dette scenarie er vist aktuelt for største delen af os.

Som annoncør, ville det så ikke være rart, at kunne sende en lille reminder ud til den person, i form af et banner på sider som vedkommende besøger. Han/hun kender jo til os og vores produkt, så barrieren fra tanke til klik er ikke stor…

Hvis du kører en kampagne på f.eks. Facebook, som skaber trafik til din webside, kan remarketing og være en supergod løsning til at få mest mulig ud af dine besøgende efterfølgende.

Remarketing er løsningen

Konceptet er ikke nyt, men det er begyndt at blive brugt i meget stort omfang. Faktisk så meget at man ikke kan undgå at lægge mærke til det (hvis man vel og mærke ved at det eksisterer).

Der er flere måder at lave det på, og det kan være på mange platforme, herunder Google og Facebook. Men helt basalt fungerer det på den måde, at vi definerer en kundegruppe i f.eks. Google Analytics. Det kan være alle besøgende, eller dem der har brugt mere end 2 minutter på hjemmesiden, eller set mere end 5 sider. Man kan lave forskellige annoncer til forskellige kundegrupper. Dem som har set på røde løbesko får vist røde løbesko. Dem som har set blå ser blå i annoncerne. Mulighederne er mange - og effektive.

Lad os hjælpe dig i gang

Hvis du er blevet tændt på idéen om remarketing, så lad os hjælpe dig i gang. Kontakt os og lad os få en uforbindende snak om muligheder og priser.



Gå tilbage