Fundraising for Julemærkefonden

- Direct mails er et af de mest effektive redskaber i vores værktøjskasse. Og her mener jeg direct mails i deres oprindelige betydning: En tryksag, der bliver sendt med posten, siger Louise Dahl-Olsen, fundraiser hos Julemærkefonden.

Samtidig er indholdet og udformningen af direct mails af afgørende betydning i forhold til at ramme netop dette segment, så man får den ønskede reaktion – nemlig en donation.

Kunde

Julemærkefonden
Baldersvej 3
4000 Roskilde

I korte træk

  • Direct mails

"Det allervigtigste er, at modtageren oplever det som personligt og ikke på nogen måde får følelsen af, at der er tale om en reklame. Det er faktisk slet ikke nemt, og det er derfor, vi bruger Reklamehuset."

- Louise Dahl-Olsen, fundraiser hos Julemærkefonden.

En personlig hilsen

Det er indehaver Stefan Johannsen, der er Reklamehusets ekspert, når det gælder direct mails, og derfor ham, der sidder med den særlige opgave for Julemærkefonden.

Stefan ved præcis, hvad jeg mener, når jeg beder om en brevtone. Han giver virkelig god sparring og kan bare sproget, så man ubetinget får oplevelsen af, at der er tale om en personlig hilsen fra vores direktør. Samtidig mestrer Reklamehuset det helt rigtige grafiske udtryk i forhold til, hvad vi står for, og er for eksempel i stand til at sætte håndskrevne breve op, så man ikke kan se, at det er trykt. Det er meget værd for os.

Kundeudtalelse:

Lykkes sammen

Fleksibiliteten er en anden årsag til, at Julemærkefonden i Roskilde har valgt at arbejde sammen med Reklamehuset i Sønderborg.

"Reklamehuset overholder altid deadlines. De har den indstilling, at tingene bare skal lykkes, nærmest uanset hvad. Har vi selv været for sent på den med at sende materiale på grund af sygdom eller travlhed, finder de en løsning. Sådan er det bare ikke, når man arbejder sammen med et større bureau. Reklamehuset har denne her stille og rolige, nede på jorden, jyske tilgang, hvor vi får tingene til at lykkes sammen." For Louise Dahl-Olsen har samarbejdet med Stefan Johannsen med tiden også fået en personlig vinkel:

"Stefan er et utroligt sympatisk menneske at arbejde sammen med. Jeg kan være ret passioneret i forhold til mit arbejde og bliver ind i mellem både sur og ked af det undervejs i processen. Det rummer han fuldstændigt samtidig med, at han forholder sig professionelt til at få løst problemstillingerne."