Byggeriets Diversitetsdag

Fire af byggebranchens markante aktører er gået sammen om at sætte spotlys på behovet for diversitet indenfor byggeri. Et af midlerne er konferencen "Byggeriets Diversitetsdag". Temaet på den første Byggeriets Diversitetsdag er kvinder i byggebranchen.

Reklamehuset har stået for design af logo og kampagnesite til Byggeriets Diversitetsdag.

Kunde

En sammenslutning af:
Ambercon
Arkil
CG Jensen
STARK

Diversitet og skæve vinkler

Logoet til Byggeriets Diversitetsdag tager afsæt i de skæve vinkler og plads til mangfoldighed. 

Farvevalget er baseret på signalfarven, der ofte ses på byggepladser - den orange, som bruges til sikkerhedsveste og andet sikkerhedsudstyr.
Hertil er der valgt en mere afdæmpet komplementærfarve, en petroleumsblå.

Kampagnesite

Der er udarbejdet et kampagnesite, der har til formål at oplyse om tankerne og idéerne bag Byggeriets Diversitetsdag.

I år er der fokus på de alt for få kvinder og minoriteter, der vælger bygge- og anlægsbranchen som levevej.

Siden indeholder bl.a. info om dagen, et program over dagens aktiviteter, presseinformationer, nyheder m.m.