Design af logo for Sønderborg Erhvervs- og turistcenter
Ønsket:
Efter sammelægningen af Center for Erhvervsudvikling (CfE) og Ferieregion Sønderborg opstod Sønderborg Erhvervs- og turistcenter (SET), som er omdrejningspunkt for en organiseret indsats til styrkelse af vækst og konkurrenceevne i Sønderborg.
Ønsket til det nye logo var, at det afspejlede nogle af centrets kompetencer, samtidig med at lænede det sig lidt op af Sønderborg logoet.
Resultatet:
Logoet for det nye center indeholder et symbol, der, i første øjekast, leder tankerne hen på en sommerfugl og en kæde. Sommerfuglen afspejler turisme og ferie, samtidig med at den blå farve symboliserer vand, det vand, der omgiver Sønderborg området.
Kæden symboliserer netværk og sammenhold, som er en vigtig del af erhvervslivet. Samtidig er den blå del af kæden et symbol på at linke Sønderborg, med resten af Danmark.
I korte træk
- Design af logo
- Design af brevlinje
Kunde
Sønderborg Erhvervs- og turistcenter
6400 Sønderborg