Kundecase:

IT & Co

Værdierne blev ledestjerne

Da grundlægger og indehaver af IT & Co, Kim Lassen, på et seminar første gang hørte om, hvordan man arbejder målrettet med en virksomheds vision, mission og værdier, opfattede han det som både flyvsk og uhåndgribeligt. Der var ikke noget, man kunne lægge sammen og trække fra eller sætte to streger under. Alligevel kontaktede han efterfølgende marketingkonsulent Maibritt Thomsen fra Reklamehuset, som havde stået for seminaret. Og bad om at høre mere.

"Jeg opdagede jo, at det var en kæmpe udfordring og blev irriteret over, at det skulle være så svært for mig at få sat ord på, hvad vi som virksomhed står for. Det nagede mig, så jeg kontaktede Maibritt for at blive klogere, og det endte med at føre til et længerevarende samarbejde", fortæller Kim Lassen.

Kunde

IT & Co ApS
Industrivej 1
6230 Rødekro

Kim Lassen
Direktør

En øjenåbner

Gennem de næste par år mødtes de to cirka en gang om måneden for at tale forretningsstrategi og kommunikationsstrategi samt om, hvor stor betydning det har for begge dele, at man har helt styr på sine værdier og visioner. Arbejdet kulminerede i en intern workshop om værdier for alle medarbejdere, og den blev en øjenåbner for Kim Lassen:

"Alle som en havde de ”ordentlighed” som en af de vigtigste værdier, og det at opføre sig ordenligt er netop en af mine kæpheste. Det gik op for mig, at selv om jeg aldrig havde sat ord på det, så var det mine værdier som grundlægger, jeg alligevel havde givet videre til medarbejderne. Det gav rigtig meget mening, og det gjorde mig virkelig glad."

Klar retning

Siden da har værdierne ”Ordentlighed, respekt og uovertruffen service” været ledestjernen hos IT & Co – både i dagligdagen, og når det gælder de helt langsigtede beslutninger.

"Det betyder kolossalt meget, at vi har styr på det. I dag har vi bygget alt op omkring vores værdier og tingene er blevet langt mere håndgribelige. Det er meget nemmere at træffe beslutninger, når man kan holde dem op imod, om det stemmer overens med vores værdier", fortæller Kim Lassen og fortsætter:

"Det har samtidig også givet mig et langt bedre fundament i forhold til at udvikle forretningen. Det er meget nemmere at indgå de rigtige samarbejder med andre, når man ved, hvem man selv er, og kan holde det op imod, hvem de er. Det gør det også meget nemmere at sige nej tak, når kompatibiliteten ikke er der".

Kompas for kundekontakt

Det nye fundament har blandt andet givet sig udtryk i, at IT & Co i dag har fået udvidet deres kundegrundlag med en række større organisationer, lige som virksomheden har åbnet en ny afdeling i Midtjylland.

"Jeg har fået en virkelig kompetent rådgivning, som i sidste ende er det, der har givet mig mod på at gå målrettet efter nye forretningsområder og markeder. Maibritt har en stærk indsigt, når det gælder det forretningsstrategiske og forstår både at stikke fingeren i de ømme punkter og at sætte spotlys på de stærke sider. Det medførte, ud over at vi fik sat ord på vores værdier, en helt ny forretningsstrategi med udvikling som omdrejningspunkt – og det har været en succes."