Design af logo og designlinje for SdU
SdU havde i et års tid anvendt et logo, der havde skabt stor debat og endte med at blive forkastet af foreningens medlemmer. 2009-logoet afveg markant fra den stil, der ellers havde kendetegnet SdU’s grafiske udvikling, og derfor lød opgaven på, at designe et logo der tog tråden op fra der, hvor den var blevet brudt. Med andre ord en opgave der bare skulle lykkes!
Efter kritik og ”dumpning” af 2009-logoet, gik SdU forståeligt nok grundigt til værks. Flere reklamebureauer blev kontaktet, og blandt dem blev Reklamehusets oplæg valgt som det der bedst løste den opgave SdU havde formuleret.
Med det lette, enkle og farverige logo har vi indfanget essensen af SdU: Farverne og de forenklede løver signalerer det geografiske og nationale tilhørsforhold, og med ”boldene” illustrerer man aktivitet og bevægelse.
SdU modtog det nye kendetegn med glæde og lettelse, og medlemmerne har på rekordtid taget logoet til sig som foreningens nye kendetegn.
I korte træk
- Design af logo
- Udarbejdelse af designmanual
- Design af brevlinier
- Design af omslagsmapper
- Oplæg til brochure og plakater
- Oplæg på annonceelementer
Kunde
Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger