Timeline til Facebook-sider

Facebook har nu gjort det muligt for virksomheder, foreninger o.l. at oprette en Tidslinie. Du kan allerede nu tilpasse og aktivere den, men den 30. marts bliver alle Facebook-sider konverteret til den nye Tidslinie - om du vil det eller ej. Men der er mange gode grunde til at hilse den nye Tidslinie velkommen...

Coverphoto

Nu bliver det muligt at lave et kreativt coverphoto til din Facebook-side, som vi kender det fra det fra den private profil. Det giver nogle interessante muligheder for at fange dine besøgendes interesse. Men der er nogle regler der skal overholdes, for at få godkendt coverphotoet til en Facebook-side:
  • Ingen priser, tilbud eller lignende
  • Ingen opfordringer til at "Synes godt om" eller "Del"
  • Ingen kontakt informationer
  • Ingen call-to-actions, såsom "Hent det nu" eller "Fortæl dine venner"

Men der er jo stadig uanede muligheder for at være kreativ med dit coverphoto.

Applications

Tidligere havde man mulighed for at oprette specialdesignede sider. Det hedder nu "applications", og ligger i de små bokse lige under coverphotoet. Det giver gode muligheder for at vise relevant indhold, med ikoner i størrelsen 111px gange 74 px. American Express har netop brugt dette i deres applications-linie.

Landingpages

Her kommer er en ulempe. Det er ikke længere muligt at lave en landingpage, hvor dine besøgende kommer ind - nu vil alle besøgende gå direkte til forsiden/Tidslinien. Men der er også et positivt aspekt i dette. Selvom dine "Synes godt om" måske ikke stiger så meget, så ved du, at der er tale om mere reelle "Synes godt om" - og ikke som nogle virksomheder, der tvinger den besøgende til at klikke på "Synes godt om" for at kunne få adgang til indholdet.

Historier

Det er nu muligt at fastholde en historie i toppen af Tidslinien i op til 7 dage. Det gør det lettere at promovere et nyt produkt eller en historie du gerne vil vise, uden at skulle bekymre dig om at den rykker ned på listen.

Derudover er det nu også muligt, at vise større billeder og videoer på Tidslinien, og det kan give et langt større engagement.

Historisk data

Det var ét af det store diskussionsemner, da Tidslinien kom til private, at hele historikken i princippet bliver tilgængelig. Men for virksomheder er det en rigtig god nyhed! Du har nu mulighed for at gøre dine milepæle meget synlige på Facebook. Et godt eksempel er The New York Times, der har lagt et billede ud af den første avis der udkom 18. september 1851. Hele din virksomheds historie kan blive let tilgængelig for dine fans.

Kun et udpluk af de nye muligheder

Ovenstående er kun et udpluk af de nye muligheder, med den nye Tidslinie til Facebook-sider. Der er mange flere spændende muligheder - og her hos Reklamehuset glæder vi os til at arbejde meget mere med den nye Tidslinie, og skabe lækkert indhold til vores kunder.



Gå tilbage